lusse-bak-ning :)


igår plockade jag & nena fram våra bak-kunskaper (vill säga, nenas mamma fixade degen, thihi) och gjorde lussekatter. tisdagsgänget droppade in vid halv åtta  för att hjälpa till.. nena & jag bjöd dem på riktig julstämning.. det enda som fattades var att grannen hällde ut mjöl utanför fönstret så det hade sett ut som snö. hehe. så mysigt!

vi började baket som skulle ta sin lilla tid.. vi hade ju så sjukt mycket deg. hehe. efter tre timmar var alla lussebullar, plus pepparkakor, färdiga (då har vi inte räknat med när vi gjorde degen.. utan bara bakningen + ugnstiden) vårat kök var överfullt med plåtar med härliga gula lussekatter som väntade på att få komma in i ugnen. men så har vi två stycken filurer som inte riktigt hade hajat att HELA köket verkligen var överfullt med ofärdiga bullar. det stod på varendra bord, varenda stol. just det. varenda stol! men det hindrar inte dessa två, den ena en norrman (fast tjej då) & den andra en karl, så egentligen var det väl inte så konstigt att just de två skulle sätta sig på degen *asg*. men det roligaste var att ingen av dem hade fattat det. hihi. den ena skratta åt den andra så hon nästan kissa på sig, tills hon också upptäckte att hon satt på en deg.. det slutade med att alla låg på golvet och vred sig av skratt :) fina minnen.. thihi. (bildbevis kommer..)

nu sitter jag på bibblan och pluggar lite. har redovisning på fredag. men snart ska jag bege mig hemåt och städa upp alla deg som fortfarande ligger kvar på köksgolvet.. hihi.

i helgen blir det julshopping med fint sällskap. och en fest är iaf inplanerad, men hoppas på två! :) men sen blir det ju utgång på lucia också, julbord och grejer med tisdagsfolket.. jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0