östgötaslätten here i come!

sitter nu på tåget från skåneland mot norrland. nja, nästan iaf. thihi. känns knepigt att lämna allt här nere, ska ju ändå vara borta ett par veckor. hur skall jag klara mig utan min stora säng? mido? falafel? nena? 

igår var det julbord hos birgersson, himla trevligt och så gott! smakade älghjärta för första gången, och det var faktiskt inte så farligt som man tror. rätt gott ju :) testade på syltan också, men förstår fortfarande inte vitsen med det, smakar ju liksom ingenting..

efter vi hade ätit oss tjocka (riktigt illa när  julen knappt har börjat, det är inte förrän om typ två veckor man ska sitta där med ångets och klappa på sin mage..) begav vi oss ner till kåren för att hjälpa till att tömma baren. och kan lova er att var verkligen tomt på hyllorna, kylarna och allt. men nåt det inte var brist på var kö, shit vilken kö det var till baren. men två små smärta och smidiga blondiner kommer lätt fram ändå :)

vi hoppade omrking på dansgolvet med lite blandat folk.. jag såg en sååå snygg kille! mums, honom ville jag bara ha. men sen insåg vi att han nog var finast där på håll.. men visst, vi fick dräggla resten av kvällen :)


efter en farlig taxifärd (bilbältet fungerade inte, så jag försökte få rabatt.. men lyckades inte riktigt. dumma taxikille. hihi) nena somnade typ i hallen, jag sprang omrking i panik, för jag hade inte hunnit packa allt på dagen. haha. vaknade skapligt idag, så hann fixa lite med packning och grejs innan skolan, tur det.

en liten fråga bara - var kommer alla kondomer ifrån? de ligger ju tamejfan över allt.. haha :)

i skolan var det folktomt, det var bara fyra stycken som redovisade idag. skönt att jag redan hade gjort mitt, så jag satt bara där och lyssna (fyra stycken som skulle redovisa, plus lärare & jag, ja, det var de enda som var närvarande på lektionen.. haha. så jag tycker att jag borde få pluspoäng, jag gick ju liksom dit fast jag kunde skippat det..) fick iaf sluta direkt när redovisningarna var klara, skönt. då slapp jag stressen till tåget.


nu sitter jag iaf på tåget. och funderar över mitt första "halvår" nere i södern. det var helt klart rätt val.. fått världens bästa sambo, större bekantskapskrets i varberg & malmö, betygen är jag också nöjd med  och ja, allt har funkat kalas. nu ser jag fram emot en vår.. och vem vet, kanske en sommar och ytterligare en höst? den som lever får se..

nu väntar en bit till av tågresan, sen jul & nyår i motala. ska bli härligt att få krama om alla mina tjejor igen. och såklart olle & petter med! och hjärtat sara är hemma nu med.. kan det bli bättre? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0