vad är en bal på slottet?

...alldeles, alldeles UNDERBAR!! oj, oj, oj.. (ojojo-oj!!) vilken helg jag har haft.. varit på min första riktiga bal (efter mycket om och men så har vi kommit fram till att studentbalen bara var en finare studentmiddag, ingen bal! det här var en bal. oh yeah!)

 

det började med att jag tog tåget ner till halmstad där jag möttes av sötaste anna. vi käkade lunch, tittade på foton, gick på stan, skrattade och skvallrade.. precis som vanligt alltså :)

 

när anna hade barnvaktat mig klart så begav jag mig till hemköp för att möta upp marcus och c/o. c/o var ett supertrevligt sällskap som bestod av camilla & johan. uppe på galgberget fick vi oss en liten rundtur på området och en liten picknick med finfin utsikt & ?mellanmåls-påsar? (så sjukt bortskämda de är..)

 

tillbaka i lägenheten blev det först lite slapp, hipphipp & cider fram tills att marcus & johans magar började skrika efter mer käk. så pojkarna intog platserna i köket och fixade och donade (vilken tur att de hade dukat bordet redan i tisdags.. thihi) när maten var klar samlades vi runt bordet och högg in. och visst, det var inget fel på den maten, inte heller på vinet.. bortsett från korken i mitt vin då. men det fixade ju marcus så lätt.. eller? hihi.

 

sen stod det mässen & presentation på schemat. det blev öl och en massa nya människor. trevligt, trevligt. fast trötta och slitna som vi var så gick vi hem lite innan stängning.. det var ju trots allt morgondagen som var viktigast.

 

kl 10 på lördagen var det uppställning (med allt vad det innebär) för oss flickor, en liten get2gther-grej. vi blev indelade i fyra lag och skulle genomföra lite aktiviteter.. och för att vi inte skulle skita ner oss fick vi klä oss i en riktigt läcker grön sparkdräkt (eller så var det nog mest för att kadetterna skulle få sig ett gott skratt)

stationerna vi genomförde bestod av: granatkastning (och nej, givetvis inte riktiga granater), militär-memory, skjuta fiender med ak5, bår-byggning & någon sorts påklädning.

 

efter lunch och slapp på gräsmatten var det time för träning, dansträning. kan väl inte direkt påstå att det gick sådär jättebra precis, iaf inte för mig *asg*  stackars marcus, hihi. när vi inte orkade med mer dans så gick vi istället hem för att börja göra oss i ordning = dricka kaffe, tjöta & vila :)

 

kl 18.30 var vi på plats för champange och lite för-mingel innan bussen skulle ta oss till wapnö slott. framme på slottet var det dags för fotografering och efter det skulle det hälsas på majoren (ojoj..) när alla hade hälsat och alla hade klarat av kisseriet var det dags att sätta sig till bords.

 
middagen var riktigt trevlig, fast ganska långdragen. efterrätten serverades inte förrän vid tolvtiden. hihi. men så går det när det ska hållas tal, skålas och tjötas :) maten var super, men jag trodde att jag skulle spräcka min klänning när jag ungefär hade ätit halva huvudrätten. haha. strax innan efterrätten så presenterade de vinnarna av dagens tävling, vilket givetvis var lag nr 3, alltså mitt lag. vi fick diplom & medalj och marcus var stoltare än någonsin :) 

dansen blev väl kanske inte någon jätte höjdare sen, men två valser blev det iaf. haha. sen gick jag över till partymusiken :) majoren var helt klart hetast på dansgolvet.. yeah!

 

bussfärden tillbaka till kadettbyn var en upplevelse.. nästan som att sitta på ett flygplan. hehe. hur som helst så vare iaf dags för efterfest nu. hujedamej så roligt det var. jag förstår nu i efterhand varför jag var så trött i söndags. för läggdags var det inte förrän vid typ 06 :) så sjukt roligt jag hade.. ?hörredu henriksson, vad går din brud på??, ?hinken, fan vilken tjej du fått tag på? haha. jag säger inget, jag bara ler..

söndagen spenderades ute på gräsmattan med pizza beställd från bellmans *haha* fruktvägen, kompis! *asg* och sen köpte vi glass och efter det packning, suck!

 


nu är jag back in malmö. och jag gör inget annat än och sitter med ett leende på läpparna. fy tusan vilken helg.. och allt detta tack vare marcus.. ? tack för att du gav mig ett minne för livet, plus lite  välbehövlig vett & etikett *ler* tack, tack, tack! :)

 
wapn? slott


(eftersom min kamera gick sönder sådär lägligt två dagar innan balen så kan jag tyvärr inte bjuda på så många fotografier. men det kanske kommer längre fram..)


Kommentarer
Postat av: Ahlinho

misstänkte att du inte kunde dansa vals.
men. hur gick det för han som har spelat fotboll hela livet? hur gick det för bröderna niklasson?
blom c/o. kunde de dansa vals? hur var efterfesten slår den vår?

2007-04-18 @ 09:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0