varberg is the shit

förra lördagen rullade jag ner några mil till västkusten. bilfärden gick över förväntan, fast givetvis virrade jag bort mig lite i varberg. men lyckades ändå på något konstigt vänster svänga in på rätt gata, nenas gata! :)

när klockan slog 18:30 började resten av folket att droppa in. kände inte alls många, men när det väl dök upp några kända ansikten så var mina mungipor uppe vid öronen. fräs, erik, lars & birger (visst att jag kände igen en del andra med efter allt nenas babbel om dem, men jag kände dem ju liksom inte)

festen började och kräftorna var i centrum. som jag nämnt tidigare så vann jag nog äta-mest-kräftor-tävlingen :) hihi. och min trevliga bordskavaljer rynkade ögonbrynen.. han gillade inte ens kräftor. (haha, då är verkligen platsen jämter mig en toppenplats.. eller inte. haha. jag tvingar alltid i folk kräftor vare sig man älskar eller hatar det)

när kräftorna (och snapsen *ler*) var slut intog jag dansgolvet. svängde mina lurviga med världens bästa nena och min bordsgranne. efter mycket dans och fjanterier drog plötsligt någon ur sladden.. hela tältet blev bläcksvart! vi tog detta som en signal och begav oss till stan..

utestället för kvällen var sociten, alias pepparkakshuset eller såsen. vi fortsatte att skaka rumpa och helt plötsligt var klockan stängningsdags. blev en trevlig promenad hem, men ibland lite svår framkomlig *hehe*

dagen efter blev det besök på nenas jobb, lunarstorm. haha. blev bakisfrulle och lite msn med oroliga motala/lkpg-bor ;) på eftermiddagen tog nena & jag med oss en filt, lite räkor o så satte vi oss nere vid fästningen, mys!

på kvällskvisten blev det korvgrillning vid havet, så vackert. och när maten var uppäten gick vi hem till mikael för lite film. såg jurkyrkogården - nu hatar jag katter, fy tusan! och småbarn med.. hehe.

på måndagen blev det först stranden några timmar, sen käk med birger i nenas trädgård. och efter det satte jag mig i bilen för att påbörja min färd hemåt.

        
kalas-kräftskiva ala sandströms trädgård


picknick vid fästningen/hamnen


grillning vid havet


en härlig dag på kåsa

jag hade sjukt bra dagar i varberg. ge mig mer varberg. ge mig ... *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0