oslo tur & retur

sen jag bloggade sist har jag hunnit med att ta mig till oslo och sen hem igen. det blev verkligen en riktigt nice helg med mina favoritpinglor.

det började med att väckarklockan ringde mördartidigt på fredagen. hade en del grejer att pilla med innan jag skulle hämta upp min resevän. när både hon & hennes väska väl var inpackad i bilen styrde vi kosan mot tågstation, och därifrån vidare mot örebro c (inte örebro s, som någon annars hade valt. haha)

i örebro trotsa vi sista höstdagen och köpte oss lite julfika, kaffe & saffrans glass/lussekatt, vi hade ju en hel timme att spendera. klockan rusa iväg och vi fick skynda oss mot bussen.. bussen som skulle ta oss lungt och fint till oslo :) resan gick finfint, hanna & jag babbla på som vanligt, och vips: GRÄNSKONTROLL! shit, jag trodde jag skulle kissa på mig. haha!

i oslo möttes vi upp av sötaste sara, som för en gångs skull passade tiden. vi tog oss hem till lägenheten där vi snabbt började korka upp :) det serverades god mat av mästerkocken och vinet flödade. tanken och viljan var inställd på myskväll. men sen kläcker en i sällskapet att han ska på fest och jag blir förvirrad.. jag ler mot hanna & sara ..de ler tillbaka :) vi hällde i oss mer vin, hade någon slags byteshandel av kläder och någon timma senare satt vi på tricken (och senare i taxin) påväg mot festen (läs: 70-talet)

festen var rolig, tvättmaskinen var super och jag förstår inte ett dugg norska. ja, ungefär så skulle jag kunna sammanfatta det. hihi. vi tog oss senare in till cenrum där vi hamnade på ett mysigt ölhak. men, gissa vad? (haha!) magen kurra så vi begav oss vidare, pilla i oss lite mat och påbörjade jakten efter taxi. men vi misslyckades - big time! ett regnigt oslo och alla, precis alla, skulle såklart åka taxi. vi fick då fint promenera, bajs!

på lördagen vaknade vi upp och det regnade fortfarande. tanken var att vi skulle gå på julmarknad, men nej tack. istället spenderade vi dagen framför tvn. på kvällen stod ytterligare en fest på schemat. och eftersom vi var fyra brudar som skulle duscha, välja kläder och piffa så började vi ganska tidigt. mästerkocken slänge också ihop en gudomlig paj som vi avnjöt tillsammans med x antal glas vin. lite senare på kvällen dök grabbarna upp och det blev ett kärt återseende med robban :)

vi tog taxi till yatzi där vi dansa och drack öl i mängder (hade minst en öl i handen hela kvällen kändes det som) jag råkade dock sparka en av mina bästa vänner på hennes nyopererade ben. oups! :) kvällen var blöt, men rolig.. men så kom det där igen - gissa vad?!? ja just, fyllehungern! jag raggade matställe både här och där. och jag säger då det, är jag hungrig så är jag inte det minsta sugen på ett fuck. haha. jag fick istället lita på en i gänget som sa att han kunde bjuda på mat hemma. vi började knalla, och vi knalla.. och knalla. det var de längsta 400 meter som jag någonsin har gått (tja, jag låg ju på rygg mer än en gång. haha)

väl framme på efterfesten öppnade jag & robban kylskåpet och såg till vår förskräckelse att det fanns ingen mat. bara en skål med 7 kalla köttbullar!! vi delade lika och hoppade i säng (haha, ja.. inte ordagrannt nu..) på morgonen (läs: någon timme eller två senare) vaknade vi och tänkte att det var dags att bege sig hem till sara (som vi förövrigt lämnade kvar på yatzi kvällen innan, haha) men det var då det slog oss: 1. vi kan inget nummer till taxi. 2. vi vet inte vart vi är. 3. vi vet inte vart vi ska. (4. robban, som iof visste vart vi var, vart vi skulle, hade taxinr och var den enda som förstår norska hade tappat rösten. 5. väck inte den börn som sover) men vi begav oss iväg på en "walk of.. fame" och robban visade vägen.

väl hemma blev det frulle, tv och lite mer tv. när sedan sara & frida också hade vaknat bestämde vi oss för att gå på julmarknaden. så vi packa på oss och stack iväg.. kallt som tusan, så vi hoppa in på hardrock café och myste lite på vägen hem. efter kaffet så, ja, gissa vad?!.. var magen tom igen. vi tog oss till oslos bästa kebabställe och sedan hem till soffan igen. och resten av kvällen spenderades där, sen somnade flickorna.. och jag låg vaken (som vanligt) i några timmar.

på måndagsmorgonen ringde klockan återigen mördartidigt, det var dags att påbörja resan mot sverige. det blev, som jag nämnde tidigare, en riktigt nice helg. ett stort tack till hanna, sara, frida & robban som förgyllde den!

Kommentarer
Postat av: hanna

thanks babe

2007-12-05 @ 09:27:39
URL: http://tjolanta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0