midsommar

blev först sill & färsk potatis och annat smått och gott till lunch hemma hos mor & far. och sen på eftermiddagen blev det jordgubbar & kaffe. en ganska lugn dag, men en skön dag..

vid kvällskvisten tog jag min fina blomsterkrans och brummade ut till barndomsminnena. till varv, till långskogen. sötaste ida & goa markus bor ju därute numera och de hade tänkt ställa till med lite midsommarfirande.

blev en trevlig kväll med trevligt folk. hade från början bestämt mig för att vara nykter och köra bil. men när snapsen kom fram så sa markus: "jag vet ju att du vill.." så jag bestämde mig för att dricka lite lungt. och det gjorde jag tills markus nästa kommentar 5 minuter senare: "helena, jag känner inte igen dig" och då svepte jag nubbe efter nubbe. man vill ju leva upp till sitt rykte.. :)

markus var iaf en toppenvärd som bjöd friskt (frugan låg på övervåningen med migrän så hon hade inte så mycket att säga till hon. stackars lilla ida!) framåt midnatt mådde värdinnan bättre och joinade oss. sen rullade det på med tokigheter.. b.la. var det två stycken som besökte fåren :)

sara ringde under kvällen och sa att hon hade gått vilse. hon var helt ensam på en stor åker, ingen aning om var hon var. sen sa hon att hennes batteri höll på att dö.. jag hoppas innerligt att hon hittade hem sen :)
image111image109image110

Kommentarer
Postat av: lilla h

soon I'll be back

2007-06-25 @ 23:42:14
URL: http://tjolanta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0