what stone? WHATSTONE!

i tisdags tog vi billiga tåget norrut. 150 spänn, svinbilligt. när vi kom till mjölby möttes vi av en karl i cowboy-hatt (ja, du läste rätt..) nämligen min käre fader. helt pucko, men jag fick mig ett gott skratt om inte annat.

i motala svidade jag om. packa ner nödvändigheter för kvällen sen brummade vi in till vadstena för att träffa gamla klassen. en del hade redan svikit, men det var himla roligt att träffa de som var kvar :)

några droppade bort. sen var vi bara: stuff, snoddas, vejron, vejrons brutta sigrid, jens, tobbe & jag. vi satt ett bra tag i hamnparken, snackade skit och drack öl. inte jag då, för jag var nykter. när natten började falla skulle vi leta upp sovplats till alla. jens & tobbe skulle sova i bilen. vejron + sigrid sov också i bilen eftersom det redan sov någon i fågeltornet. haha. snoddas & stuff hittade ingen lämplig plats för tältet.. så, snäll som jag är erbjuder jag snubbarna att slagga hemma hos mig plus lite nattamat :) sicken nedrans tur att jag var nykter den kvällen, så som vi körde runt. "jens, är du kissnödig? ..bäst att jag backar över gupplet en gång till då" hihi

på onsdagmorgon packade vi bilen på nytt och satte kompassriktningen återigen på vadstena. blev massa härligt häng i hamnparken. öl & vin! blev dock väldigt besviken på året studenter - vad gjorde ni på eran champangefrukost? drack saft? illa för tusan! men, men.. tillbaka till hänget i parken. jag drack varannan vatten, varannan vin. gick hyfsat bra, hihi.
min ängel sara kom också in till vadstena en sväng, åh älskade ängel. så himla sorligt att se henne. inte för att det var jättelängesen vi sågs men jag saknar henne nåt emort härnere. fler som tittade förbi under tiden i parken var: theran med familj, johanna med bebismage, rusmir med barnvagn. trevligt, trevligt..

när kvällen kom så var vi redigt packade, men mer skulle det bli. vi grillade lite flinta, och gud så gott det var. efter en stund tröttande vi på de små studenterna och flyttade bort oss en bit. mycket trevligare! efter någon timme eller två begav vi oss till maggot (inte magget, maggot.) och därinne var det lite tomt som vanligt, men sjukt kul.. gratis är gott, det krävs bara lite samarbete. man ska vara generös - bjud alla! bus!! hihi ..tillbaka i bilen var vi inte förrän vid 4-tiden. sjukt kul!

ett stort tack till de tre musketörerna: stuff & snoddas. eller till de två.. eftersom jag är den tredje.


ett sista tips bara: när du bokar tågbiljett.. boka rätt dag! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

RUSMIR MED BARNVAGN??!! WWWHHHAAATT!?!?!?

2007-06-08 @ 21:09:41
URL: http://joxanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0