gott & blandat

hemma hos mor&far nu. skönt att vara hemma och få lagad mat (ha, vi som käkade kebab idag) igen. blev en väldigt stressig förmiddag. sprang(!) genom hela stan, fram och tillbaka. enbart för att jag var snål. men det är inte roligt att lägga nästan 400kr på studielitteratur, nej fy bubblan.

efter tågresan blev det ett äpple i solen för att invänta mam&pap, sen drog vi vidare till tygaffären för att ragga tyg till min balklänning. blev dock inte färgen jag ville ha - den fanns inte. men den som jag valde blir nog finfin den med, bara lite otippad kanske. men varför vara så förutsägbar? (inga frågor om f'ärg & form, bilder kommer senare)

när påsen var fylld med tyger, blixtlås, tråd och sånt tjafs gick vi en sväng på lilla, lilla stan (för er som missat, det är mjölby jag pratar om. fast å andra sidan, kunde lika gärna varit motala.. lilleputteland som jag brukade säga. hihi)

tror att jag också gått och dragit på mig någon taskig sjukdom (ingen äckelsjukdom nu, för fina fräscha flickor håller i sig) det började igår med lite ont i halsen, feber(?) , huvudvärk och fruktansvärd ledvärk. idag är det bara halsen som krånglar, plus att jag är väldigt trött. men tröttheten beror nog på min sömnbrist inatt (=ledvärken).

hoppas bara att jag är piggare imorrn, för det vankas tjejkväll i långskogen. ska bli mysigt.. och roligt att få höra lite motala-skvaller igen :) imorgon är heller ingen vanlig dag (*tittar på klockan*..  om ca en kvart..)  fyller hanna tjugotvå år. hurra! synd bara att hon inte kan joina oss i långskogen..

på lördag? vad händer då? kalas hos syster mellan kl 16, men innan och efter. vad händer och fötter då? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0