testar livet som hemmafru

idag har jag varit duktig och städat hela övervåningen (imorgon tänkte jag försöka ta tag i nedervåningen, men bara försköka.. tss..) fast det är lite tråkigt att man inte blir nöjd. eller mitt rum är jag ju ganska nöjd med. men resten.. ser ju ut som jag vet inte vad? saker överallt.. saker som ska slängas, saker som ska säljas, saker som ska förflyttas och så vidare och så vidare. jag längtar tills vi fått ordning här uppe, vi har nyligen haft hemma lite tapetprover så snart, snart :)

har också varit duktig och tvättat, lagat lite mat och bäddat rent i sängen. fy tusan vad jobbigt det är att stryka ett dubbelpåslakan! (jag ska nog önska mig en mangel i julklapp? fast först lära mig hur en fungerar. haha) jag tröttnade ganska så fort och knögglade ihop allt igen. haha! men, men.. nya sängkläder blev det iaf. skönt det, behövdes verkligen bytas efter en veckas sjukdom.

förövrigt kan jag meddela att jag knappt sov någonting inatt. svinläskigt ju.. jag varnar för "levande föda" - fy! undra om jag någonsin vågar ge mig in i en skog igen? det är tveksamt.. mycket tveksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0