helgens bravader

helgen började bra (ha, där ljög jag! eller?) hanna & jag tog brum in till linköping. en vals på ikanohuset väntade.. och vilken dans, jag skrattade så jag nästan tjöt. gustaf joinade oss för shopping på willys. och jag var hög. eller?

när allt (billigt!) käk var inhandlat styrde vi kosan till västravägen (upps, håll alla fönster stängda när jag brummar bil) där gustaf & hanna fick placera sig i köket.. vad gjorde jag då? korkade upp såklart! efter en stund tittade nästa gäst in: ahlin.. lika härlig som alltid. eller?

maten smakade kalas, likaså vinet (iaf det röda, thihi) och när vi precis lagt ner besticken så tittar söta anna in. hungrig som en varg (eller?) högg hon in på maten & vinet hon med :)

zeb dök upp och tp var ett måste. för enkelhetens skull bestämde vi att köra på girl power, så det blev en match mellan könen. och givetvis vann vi :) trots att grabbarna fick en del hjälp.. thihi ;)

anna somnade i soffan så ahlin var snäll och tog på sig ansvaret att eskortera henne hem. vi andra fortsatte med sång, gitarrspel (tja, vissa av oss iaf) & vattenpipa :) när klockan slog 05:00 bestämde vi oss för slänga in handduken och hoppa i säng.

dagen därpå vaknade vi vid 09:30 och gustaf var världens sötaste som fixade frukost.
h1: "men hanna, jag fixar kaffe om du vill ha?"
h2: "tja, det vore ju gott.. om det inte är till för mycket besvär?"
h1: "näedå.. drougge, fixa kaffe!" :)

konversationen är kanske inte helt ordagrant rätt. men ungefär iaf. hihi :) hanna stack innan jag ens hade hunnit dricka upp mitt kaffe. efter frukosten blev det tv (doctor snuggels. haha!) och lite brottning, puh!

vid 13-tiden begav jag mig till stan för att möta upp pinglorna anna & ida. vi käkade lunch och sedan rullande vi runt på ikea. hihi. blev en mysig dag fast alla tre var trötta som as :)

på kvällskvisten kände jag mig lite sjuk och dan, men det skulle inte hindra. jag hade lovat utgång. och utgång blev det. fast jag är rädd att det redan spårade ur på förfesten, hihi. efter en cykeltur till stan så checkade vi in på harrys. och där kunde vi konstatera att sommaren var slut. lite folk.. men va tusan, vi hade roligt ändå :)

efter nattamaten blev det taxi hem. och hjäp vad jag skrattade åt anna när hon frågade chaffisen vart hon hade köpt sin jacka. hihi. "ullared, 500kr.." det var nästan att vi ändrade destination till västkusten istället :)

ett stort tack till alla ni som förgyllde min helg. jag är dock svinsjuk nu.. men det vare värt, LÄTT!

och anna: SCHYY! ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

sorry att jag sabba

2007-09-09 @ 18:54:55
URL: http://tjolanta.blogg.se
Postat av: Helojna

hanna: du sabbade inget, absolut inte. du förgyllde, och dessutom bjöd du på supergod rabarberpaj ;)

2007-09-09 @ 21:13:02
URL: http://helojna.blogg.se
Postat av: Gustaf

Det var ju bara jag och Helena som drabbades när du "sabbade" som du säger och båda har sagt att du inte gjorde det, så tänk inte mer på det!

2007-09-09 @ 21:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0