debatt - rökförbud

just nu pågår debatt på svt.

dagens ämne:
"tidigare guantanamo-fången, mehdi ghezali, sitter anhållen i pakistan. är han dömd på förhand? ska Sverige återigen agera för att få honom fri?
dessutom är det rätt med rökförbud på arbetstid? eller är rökare rent av effektivare än icke-rökare?"


jag missade dessvärre första halvtimmen, så nu handlar det om rökförbudet. åh, jag blir så arg. tröga j-vla idioter som röker. jag förstår inte, jag förstår bara inte..  ?

( okej, jag är  i n g e n  ängel jag heller. jag kan pilla in en prilla (tja, en tjejsnus iaf) på fyllan då & då, men det är "bara mig" det drabbar. och givetvis testat cigg som yngre )

sverige är dock ett land som röker relativt lite i jämförelse mot andra länder. i olso t.ex. jisses.. jag höll på att kräkas på varje uteservering jag var på. det är så äckligt !

jag tycker att det är riktigt, riktigt illa när rökare tar noll hänsyn till sin omgivning..



o b s ! klippet innehåller en del hemska, vidriga och otäcka scener )

det kanske är dags att tänka om nu?


Kommentarer
Postat av: Jessica Dahlström

haha jaa det kanske vore en bra idé! ;)

2009-09-18 @ 07:06:26
URL: http://jeessmycupoftea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0