ett erkännande

jag måste erkänna en sak.

j a g.  t v ä t t a r.  f o r t f a r a n d e.  h e m m a .  h o s.  m i n.  m a m m a.
så nu är det sagt. illa, jag vet. men nu är det inte så att jag åker hem med högar av tvätt och låter henne stå för arbetet. nejnej, jag tvättar iaf allt, allt själv.

grejen är bara den att jag är  l i v r ä d d  för min egen tvättstuga. har endast varit där en gång. det var tillsammans med hyresvärden när jag var på visning för lägenheten.

när jag bodde i malmö så älskade jag tvättdagarna. tyckte de var så rogivande och det doftade alltid så gott. ( de som känner mig väl vet att jag sniffar sköljmedel dagligen. )

under denna höst ska jag lära mig. steg ett: besöka tvättstugan. steg två: boka tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0